Thursday, June 9, 2011

8 hari yg brmakna

fuuhh.....hampir 8 hari aku cari ketenangan..
dan dlam 8 hari 2 jgak,aq brlajar bnyak prkara...something like..memasak dan brdikari

1--hari jumaat (pagi)..wktu tmpatan..
aku pi pkan hari ngan sepupu..korang nk thu pkan hari 2 cam na???
mai nk g taw..
oekan hari ni sama macam pasar malam..
tapi yang membezakan depa dua ni ialah pekan hati pada waktu siang...
sedang khusyuk brjalan mncari mkanan yg nak dbeli...tiba2..rsa cam pnah nmpak...tpi dimana ya??...'
dah la bju pink ...FUUYYOOO...pink 2...siapa lgi lau bkan anak ustaz FAIZ..alah yg nma dy NUWAIRAH ILHAM PUTRI..aku pown kaget jgak bla jmpa dy.ya la..x sangka leh jmpa dia kat kampung hulu ni...eehh...jhatnya aq...kmpung hulu konon....hulu2 pown dah ada cc...hehehe
aku pown salam la sahbat aku sorang ni..pas2 tnya la ('mai ngan sapa???,bla....n bla...')
singkat je dialog aku ngan dy msa 2..
then aku blah la nk cari menu sedap tuk prut aku nie..besa la..perut dah nyanyi lgu dondang sayang..
huhuhuhu
tapi hampeh..x dak yg mnarik langsung...
antara menu kat pekan hari ialah..AISKRIM GORENG...korang pernah rasa???xkan???mesti korang ngah excited nak dngar cita aku..hahahprasan x abis2...
antara ciri2aiskrim goreng ni..bhagian luar dy cam kuih kesukaan doraemon..tpi didalamnya pula ada aiskrim...pas2 kita gorng la..gorng x lama pown..lam 60 saat..dah boleh masuk dalam perut..huhuhu

2--kita cita petang plak..
aku duduk tpi parit depan umah tok aku..sambil duduk..tangan kanan sakan menaip sms ngan bff..
BFF ye..bkan BF..korang jangan nak silap peta plak..k??
sambil men mesej plak..aku berangan la nk kahwin ngan anak raja..ehhh..x de lah smpai cam 2..
aq temenung..tengok padi..sat ke kiri..sat ke kanan...ya la..kene tiup dek angin...mesti la gerak..x kan x gerak kowt...lau x gerak..ehhhh..slap tatabahasa plak...lau x 'goyang'bkan nama padi lgi..tpi tunggul kayu..huhuhuh
belakang sawah  padi plak berbackgroundkan bkit yg rlah diteres...korang tau x teres 2 ape bnde???
alah...,,,lau korang x pham...korang try tnya ckgu geo..kompem bleh jwab..bkit yg diteres plak,,ditanam kepala sawit..ishh...silap lagi..'kelapa sawit'..tersasul plak..sory ye..pas2 besa la nma pown petang.matahari kian tenggelam,bulan plak datang mnggantikan shif...banyak burung brtebangan..tiba2..datang la satu soalan dari otak geliga aku ni..(dalam banyak2 burung yg dok terbang ni..
mesti diantara depa ni yg bersaudara kan???alah..cam mak ngan anak...senang citer..dalam syok brtebangan pulang ke sarang..si anak ni kenal x lgi ngan mak dy???korang pernah terpikir x???x kan??
sebab korang x mesra alam..hehehe..jangan terasa..den melawak je..lau terasa x pe jgak...huhhu
dah la..kematu jari den dok menaip..den tinggalkan korang sampai sini je..pas2 korang leh nek teksi plak..ahahaha..ok lah...aku nie lau gelak memang susah nak berhenti..sampai sini je lah coretan EFA MEZT NUTTEDEZ kali ni..
eh....x abis lagi sebenarnya,,tapi nak wat cam mana..
korang pown mesti dah bored,..nnti kita celoteh lagi...iffa nnak mnta mmaf la..lau iffa tlis ni silap or wat korang terasa...ok...DA.....TATATITITUTU...have a nice day to all....
love........
___efa mezt nuteedez..

No comments: